Замена масла и жидкостей
Мабуть, кожен власник авто хоч раз у процесі експлуатації своєї машини зіткнувся із завданням заміни олії у двигуні автомобіля.
Але кожен автомобіліст, починаючи розмірковувати на цю тему, обов'язково запитує:
Навіщо і як часто треба міняти мастило?
З одного боку, зрозуміло, що чим частіше міняти мастило – тим краще. З іншого боку, хороша моторна олія не буває дешевою, а заміна олії в двигуні займає досить багато часу. Де ж шукати компроміс і як правильно визначити, який сервісний інтервал є оптимальним саме для Вашого автомобіля?
У разі автоматичної коробки передач аналіз стану олії взагалі є украй важливим моментом. Для змащування автоматичних коробок перемикання передач використовується олія з маркуванням ATF (Automatic Transmission Fluid) і більше жодне мастило не підходить.
Під час перевірки олія має бути прозорою. Це свідчить про те, що термін заміни олії ще не підійшов. Якщо ж олія брудна і з горілим запахом – потрібно терміново міняти фільтр АКПП та олію.
Ще при обслуговуванні "автоматів" є одна конструктивна особливість - злити все масло при заміні вкрай важко, а часом просто неможливо. Тому потрібно бути гранично акуратним і не доводити олію до непридатного стану, так як залишки поганої олії змішаються зі свіжозлитим.
Зазвичай у сервісній книзі автомобіля вказується оптимальна частота заміни олії та фільтрів. Це рекомендації виробника щодо того, як часто потрібно змінювати масло, розраховані для певних умов експлуатації двигуна, які автовиробник вважає середніми для цієї моделі автомобіля (враховуються забрудненість повітря, якість палива та моторного масла, клас автомобіля, регіональні особливості експлуатації та багато іншого). Сервісний інтервал зазвичай обчислюється в кілометрах і місяцях (наприклад у вигляді вимоги поміняти масло не рідше ніж раз на рік або кожні 20 тисяч кілометрів пробігу).
Які фактори впливають на інтервал заміни моторної олії?
Насамперед – це сезон, режим експлуатації, якість палива та витратних матеріалів. Крім цього, важливу роль у визначенні правильного інтервалу заміни масла грають:
1. Нерегулярне використання автомобіля чи значні перерви в експлуатації. Якщо машиною користуєтеся нечасто – увага до її двигуна, а, відповідно, до питання олії та рідин має бути підвищеною. Причина - конденсат, який утворюється всередині двигуна при тривалих простоях. Змішуючись з продуктами згоряння бензину або дизельного палива, цей конденсат є досить ефективною кислотою, що роз'їдає мотор зсередини.
2. Регулярні подорожі на короткі відстані. При коротких відстанях двигун авто не завжди встигає прогрітися, особливо в холодну пору року.
3. Пробки та «тягучки». У момент рушання з місця двигун отримує максимальне навантаження, олії нагрівається набагато інтенсивніше, втрачаючи свої властивості. Крім того, під час простою із заведеним мотором істотно падає ефективність системи охолодження, олія гріється.
4. Горбиста місцевість, буксирування, постійно завантажений автомобіль. Причина – підвищене навантаження на двигун, що призводить до передчасного окислення та згущення моторного масла.
5. Забруднене повітря. Пил і бруд впливає на суттєве зменшення терміну дії повітряних фільтрів, які змінюють разом із моторним маслом.
6. Неякісне паливо. Все, що не згоряє в циліндрах, осідає в моторному маслі і суттєво знижує його ефективність. Мається на увазі найширший набір "все того", що іноді домішують до бензину та дизельного палива на вітчизняних автозаправках.